Saturday, November 6, 2010

Idola Cilik 3 - Kamu dan Aku Bisa

5. Idola Cilik 3 - Kamu dan Aku Bisa

Idola Cilik (Little Idol) is one of the singing contest for children who are held by the largest TV station in Indonesia, RCTI. TV stations also made Indonesian Idol contest. So far there are 3 season for this idol contest, with all the winners are male. Idola Cilik 1 was won by Kiki, season 2 winner is Debo and season third is Lintar.



The song that made it into the playlist is a song that comes from alumni Idola Cilik 3. "Kamu dan Aku Bisa (You and I Could)" is the first single taken from their album. This song can be truly inspiration especially for the young kid, I'm not said if we already an adult can take an inspiration from a childish song, we also can take an inspiration from this song like You and I can reach the dream that we imagine and desire. Don't give up, keep on fire and keep on fighting.

I'm not a huge fans about the video, because I think the video can be a lot more better than this. Many bad points that I realized from this video, the song is great but the video so sorry a little bit awful. Remember this is the song of children, still it's okay.... but my rating must true and honest... This is it...

Rating for the video : 1,5 Stars




Mari raih impian
Bersama kawan semua
pasti ada harapan
ayo raih bersama

pastikan kita kan bisa
meraih semua itu
bersama slalu

hey.. ayo kita nyanyikanlah
nada yang indah di lagumu
ceria bernyanyi
janganlah kau bersedih
kamu dan aku bisa
hai semua hai semua
kamu dan aku bisa

Mari raih impian
Bersama kawan semua
pastikan kita kan bisa
meraih semua itu
bersama slalu

hey.. ayo kita nyanyikanlah
nada yang indah di lagumu
ceria bernyanyi
janganlah kau bersedih
kamu dan aku bisa
hai semua hai semua
kamu dan aku bisa

berjuanglah...
semangatlah..
jangan kau berhenti
menggapai impian

hey.. ayo kita nyanyikanlah
nada yang indah di lagumu
ceria bernyanyi
janganlah kau bersedih
kamu dan aku bisa
hai semua hai semua
kamu dan aku bisa

Thanks to Youtube.com

0 Comment:

Post a Comment